Deze workshop is  voor elke middenstander en ondernemer, die in de feestdagen/vakantieperiode zijn/haar omzet actief wil vergroten, door een onderscheidend contact te maken met de klant(en) en die aan hem te binden. Sfeer, houding en aandacht zijn daarvoor de ingrediënten.  Klanten zijn allemaal anders, de een heeft haast en wil snel advies, de ander wil ont-stressen en rondkijken en niet ‘besprongen’ worden. Als ondernemer weet u dit allemaal wel, maar ziet uw personeel het ook?  Door inzicht te krijgen in uw klant, de communicatieprocessen en praktische tips en adviezen komt u en uw team in een meer alerte en klantgerichte houding. 

Uiteindelijk zult u met uw team uw potentiele klant binnen moeten halen, vertrouwen uitstralen en door uw meerwaarde te presenteren door goede eerste indruk van slechts enkele seconden. Wij bieden u dit vanuit ruime praktijkervaring in sales, leuke en praktische (korte) rollenspelen in combinatie met inzicht en gevoel. De flyer kunt u vinden op www.limitense.eu/salesfeest.pdf 

 

Trainings-(ochtend/avond) in uw eigen zaak

 

-          Voorbereiding : uw mind-set naar de klant

-          Ont-moeting : houding en verwelkomen ‘gasten’ klanten!

-          Open houding : afgestemde vragen

-          Doorbreken van de eventuele weerstand (ont-wapenen)

-          Wat is het voordeel voor de klant in uw zaak te zijn?

-          Brainstorm : kerst /oud/nieuw speciale actie?

 

Directe feedback op communicatie en houding

 

-          Omgaan met klachten / ontevredenheid Ombuigen, suggesties, mogelijkheden aandragen

-          Meedenken : wat kan jij helpen (uitzoeken)?

-          Investeren in klantcontact = continuïteit

-           Afsluiten met persoonlijke positieve boodschap wens en/of compliment .

-          Optie : Klantvriendelijkheidstest & terugkoppeling   

 

De training is compact en intensief, vanaf €350,-